سنبله 25, 1398 12:55 Asia/Kabul
  • واکنش سناتور آمریکایی به تهدیدهای واشنگتن علیه ایران

یک سناتور آمریکایی، در واکنش به اظهارات خصمانه مقامات آمریکایی ضد ایران گفت: « نباید ایران درمورد مناقشه یمن تهدید شود.»

"رند پال" سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی آمریکا روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان، جنگ یمن را یک مناقشه منطقه ای دانست و تصریح کرد، نباید آمریکا در آن مداخله و ایران را در ارتباط با آن تهدید کند.

رند پال با طرح این ادعا که ایران از نیروهای مردمی انصارالله یمن حمایت می کند، افزود:‌ عربستان نیز به شدت درگیر جنگ یمن شده و غیرنظامیان و کودکان را می کشد، از این رو باید مذاکرات صلح و آتش بس در یمن صورت گیرد.

"مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در یادداشت توییتری خود بدون ارائه سند و شواهدی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران پشت این حملات بوده است.

"دونالد ترامپ" هم در یادداشتی در توئیتر خود مدعی شد که آماده حمله نظامی است اما منتظر است تا سعودی ها تایید کنند که این حمله کار چه کسی بوده است.

یگان پهپادی ارتش یمن بامداد شنبه با 10 پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" را هدف قرار داد.

این یکی از بزرگترین حملات ارتش و نیروهای مردمی انصارالله  به عربستان سعودی از زمان تجاوز نظامی این رژیم به یمن از سال 2015 تا کنون ارزیابی شده است.

 

کلیدواژه