سردرگمی دونالد ترامپ درخصوص نحوه تعامل با ایران
(last modified 1398-06-26T11:17:21+00:00 )
سنبله 26, 1398 15:47 Asia/Kabul
  • سردرگمی دونالد ترامپ درخصوص نحوه تعامل با ایران

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی، از سردرگمی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درخصوص نحوه تعامل با ایران سخن به میان آورد.

شبکه خبری "سی ان ان" روز دوشنبه در گزارشی نوشت، «نوسان مداوم ترامپ بین خشونت و سازش، شاید در معاملات ملک های نیویورک کارآمد باشد اما زمانی که با حسابگری های پیچیده یک قدرت برتر منطقه ای مانند ایران روبرو هستیم، این نوسانات کاملا گیج کننده و خطرناک می شود».

سی ان ان افزود: وزرای خزانه داری و امور خارجه ترامپ در چند هفته گذشته تاکید کرده اند که ترامپ «بدون پیش شرط» آماده دیدار با "حسن روحانی"، رئیس جمهوری ایران است، اکنون به نظر می رسد ترامپ در این زمینه دچار فراموشی شده و تمایلش برای گفتگوی بدون پیش شرط با همتای ایرانی را اخبار جعلی می نامد.

مقامات دولت ترامپ در حالی مدام دم از مذاکره و توافق جدید با ایران می‌زنند که واشنگتن سال گذشته به صورت غیرقانونی از برجام که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

در همین حال، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  روز سه‌شنبه، در ابتدای جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، هدف آمریکایی ها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندند و گفتند: سیاست فشار حداکثری در برابر ملت ایران هیچ ارزشی ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها تاکید کردند: همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

کلیدواژه