سنبله 29, 1398 12:15 Asia/Kabul
  • موضعگیری وزیر امورخارجه آمریکا علیه دولت افغانستان

مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون اشاره به جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان و اثرات منفی مداخله نظامی کاخ سفید در این کشور علیه دولت کابل موضعگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "مایک پمپئو"  وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه  گفت: دولت این کشور دیگر هزینه‌ های مربوط به پروژه ها  را از طریق  دولت «اشرف غنی» رئیس‌ جمهوری افغانستان خرج نخواهد کرد.

پمپئو مدعی شد، دولت افغانستان قادر نبوده منابع اختصاص‌ داده‌ شده از سوی آمریکا را به صورت شفاف مدیریت کند.

وزیر امور خارجه آمریکا، در ادامه با متهم کردن دولت افغانستان به فساد گفت: واشنگتن ۱۰۰ میلیون دلار پول را که برای پروژه‌های زیرساخت انرژی این کشور در نظر گرفته شده بود، پس می‌ گیرد. 

موضعگیری های پمپئو در شرایطی مطرح می شود که دولت و سیاستمداران در افغانستان همواره اقدامات نظامیان آمریکایی را عامل اصلی مشکلات کشور خود می دانند و خواهان خروج آنها هستند. 

«حامد کرزی» رئیس جمهوری سابق افغانستان در این مورد گفت: تحقق صلح در افغانستان در صورتی ممکن خواهد بود که نظامیان آمریکایی افغانستان را ترک کنند.

آمریکا و متحدانش  سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان، به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

کلیدواژه