اقدام خصمانه جدید امریکا ضد ایران و ونزوئلا
(last modified Thu, 26 Sep 2019 07:11:23 GMT )
میزان 04, 1398 11:41 Asia/Kabul
  • اقدام خصمانه جدید امریکا ضد ایران و ونزوئلا

رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خصمانه، ورود مقامات ارشد ایران و ونزوئلا و بستگانشان را به آن کشور ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "دونالد ترامپ" بامداد پنجشنبه با صدور یک فرمان اجرایی، ورود مقام‌های ارشد ایرانی و بستگان درجه یک آنان را چه به عنوان مهاجر و چه غیرمهاجر به ایالات متحده ممنوع اعلام کرد.

براساس فرمان جدید ترامپ، کسانی که اقامت دائم ایالات متحده را دارند یا پیش از این فرمان به عنوان پناهنده یا مهاجر پذیرفته شده‌اند، از این ممنوعیت مستثنا هستند.

ترامپ شناسایی مقام‌های ایرانی مشمول این فرمان و کسانی را که امکان مستثنا شدن از آن را دارند، برعهده وزارت امور خارجه آمریکا گذاشته است.

ترامپ همچنین ورود «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و خویشاوندان درجه یک وی را به همراه افرادی که از معامله با دولت ونزوئلا سود مالی می برند، به خاک آمریکا ممنوع کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید با متهم کردن دولت ونزوئلا به ایجاد بحران سیاسی و بشردوستانه، ورود به خاک آمریکا را برای افراد مهاجر و غیرمهاجری که به زعم واشنگتن نهادهای دموکراتیک ونزوئلا را تهدید می کنند، به حالت تعلیق درآورد.

این ممنوعیت شامل تمام مقامات دولتی با سمت معاون وزیر و بالاتر، اعضای نیروهای مسلح از درجه سرهنگ به بالا، اعضای مجلس قانونگذاری ونزوئلا و نیز اعضای درجه یک خانواده آنان است.

"خورخه آریزا"(Jorge Arreaza) وزیر امور خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد، ممنوعیت ورود به خاک آمریکا پیش از این نیز برقرار بوده است.

کلیدواژه