افزایش امید دموکرات ها به شکست ترامپ در انتخابات 2020
(last modified Thu, 26 Sep 2019 13:08:44 GMT )
میزان 04, 1398 17:38 Asia/Kabul
  • افزایش امید دموکرات ها به شکست ترامپ در انتخابات 2020

در پی تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره برکناری ترامپ، دموکرات ها به شکست وی در انتخابات 2020 امیدوارتر شده اند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: در پی افشای محتوای مکالمه تلفنی "دونالد ترامپ"، رییس جمهوری ایالات متحده با همتای اوکراینی اش علیه "جوبایدن"، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، "نانسی پلوسی"، رییس مجلس نمایندگان امریکا از آغاز تحقیق درباره برکناری ترامپ خبر داد و به این ترتیب به امیدواری دموکرات ها در خصوص شکست وی در انتخابات آتی این کشور افزود.
این گزارش حاکی است ترامپ پیش از مکالمه با "زلنسکی" رییس جمهوری اوکراین، توقف کمک 390 میلیون دلاری به کی یف را خواستار شده بود.

دموکرات ها این درخواست را اعمال فشار علیه زلنسکی برای دخالت در مسئله ای دانستند که بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ویژه بایدن که خطرناک ترین رقیب ترامپ در صندوق ها رای به شمار می آید تاثیر خواهد گذاشت. 

العالم همچنین گزارش می دهد در سایه شباهت اتهام های وارده به ترامپ با اتهام هایی که ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا را سرنگون کرد؛ به ویژه سنگ اندازی در برابر عدالت و بهره برداری از قدرت، دموکرات ها امیدوارتر شده اند تا تجربه کناره گیری 45 سال پیش نیکسون، درباره ترامپ، تکرار شود.

کلیدواژه