میزان 11, 1398 14:36 Asia/Kabul
  •  شکست طرح عبری ـ عربی برای ترور سرلشکر سلیمانی

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شکست طراحی سرویس‌های عبری-عربی برای ترور سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه سپاه نیوز، «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران در تهران تصریح کرد: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به ایران در فوریه 2019، محلی در جوار حسینیه پدر مرحوم سرلشکر سلیمانی در استان کرمان،جنوب ایران، را خریداری کند.
طائب افزود: تروریست‌ها قرار بود با استقرار در مکان از پیش طراحی شده 350 تا 500 کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که سرلشکر سلیمانی به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (سپتامبر) در این حسینیه حضور می‌یابد، آن را منفجر کنند.
رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه تروریست‌ها با این اقدام شوم درصدد ایجاد یک جنگ مذهبی در ایران بودند، افزود: تروریست‌ها حتی زمانی که برای آموزش از ایران به کشورهای همسایه رفتند تا با هزینه‌های زیاد آماده و برای اجرای عملیات به داخل ایران اعزام شوند، تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشتند.
 طائب گفت: با کار دقیق و هوشمندانه اطلاعاتی با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران قبل از تاسوعا و عاشورا با دستگیری این تیم سه نفره، توطئه و برنامه ریزی چند ساله سرویس‌های عبری-عربی برای ارتکاب چنین جنایتی، خنثی و با شکست مواجه شد.

 

کلیدواژه