میزان 19, 1398 14:15 Asia/Kabul
  • روسیه: حمله ترکیه به سوریه، محصول سیاست‌ آمریکا است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، حمله ترکیه به شمال سوریه را محصول سیاست‌های ائتلاف آمریکایی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "واسیلی نبنزیا" روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: عملیات ترکیه در شمال سوریه محصول سیاست‌هایی است که آمریکا و بعضی اعضای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش برای ایجاد تغییرات جمعیتی در شمال سوریه اعمال کرده‌اند.

نبنزیا افزود: مسکو پیش تر به اعضای این ائتلاف آمریکایی درباره پیامدهای این سیاست هشدار داده بود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: حالا ائتلاف ثمره‌ سیاست‌های جمعیتی خود را که در شمال سوریه اعمال کرده است، برداشت می‌کند.

آمریکا و همپیمانانش از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت قانونی سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده و تاکنون بسیاری از شهروندان غیرنظامی سوری را  به خاک و خون کشیده اند.

ارتش ترکیه از روز چهارشنبه به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد.

بعد از آغاز حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را از این عملیات مطلع کرده است.

حمله ترکیه به شمال سوریه بعد از آن صورت گرفت که "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا پس از تماس تلفنی با همتای ترکیه ای اش رجب طیب اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از این منطقه خبر داد.

کُردها این اقدام آمریکا را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

کلیدواژه