میزان 21, 1398 16:01 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی

وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتقاد از تصمیم "دونالد ترامپ" درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت که داعش در سوریه احیا خواهد شد.

"جیمز متیس"، شامگاه شنبه در مصاحبه‌ با شبکه ان‌بی‌سی هشدار داد، به خاطر حمله نیروهای نظامی ترکیه و خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه، این منطقه دچار اغتشاش و بی‌نظمی شده است و گمان می‌رود نیروهای داعش که در این منطقه پنهان شده‌اند و همچنین آنهایی که هم‌اکنون در آن منطقه زندانی اند، از این مساله سود خواهند برد.

وزیر دفاع پیشین آمریکا تصریح کرد، معتقدم "مایک پمپئو"، وزیر امور خارجه آمریکا، سرویس‌های اطلاعاتی و کشورهای خارجی که با ما همکاری می‌کنند حق دارند که می‌گویند داعش شکست نخورده است. این مقام پیشین آمریکا مدعی شد، ما باید به اعمال فشارها بر داعش ادامه دهیم تا آنها نتوانند مجددا نیروی تازه به دست آورند.

اظهارات متیس در حالی مطرح شده که آمریکا خود از حامیان اصلی تروریست های داعش است.

همزمان با این‌که دولت واشنگتن با دموکرات‌ها بر سر تحقیقات استیضاح و طیف وسیعی از تحقیقات مبارزه می‌کند، ترامپ با افزایش انتقاد جمهوری‌خواهان به دلیل تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، در زمان حمله ارتش ترکیه به این منطقه، مواجه شده است.

ارتش ترکیه روز چهارشنبه 9 اکتبر/17میزان با ادعای پاکسازی منطقه مرزی از حضور شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن‌ ها را تروریست می‌ داند، به شمال سوریه حمله کرد.

کلیدواژه