عقرب 02, 1398 11:41 Asia/Kabul
  • حمایت فدریکا موگرینی از برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، به مراقبت از دستاورد‌های دیپلماسی همچون توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، "فدریکا موگرینی" در بیانیه ای به مناسبت روز سازمان ملل متحد اعلام کرد، اتحادیه اروپا در کنار دفاع از برجام تلاش می‌کند مشارکت چند جانبه را در کنار بروز مسائل جهانی در بخش‌های فناوری، دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی پیش ببرد.

موگرینی که امسال آخرین سال حضور وی در این سمت است، عنوان داشت: «در بیست و چهارم اکتبر/1عقرب، بنیان اولین طرح بین المللی در تاریخ گذاشته شد که سازمان ملل متحد بود. در چنین روزی در سال ۱۹۴۵، منشور سازمان ملل متحد اجرایی شد و از آن زمان به این سو، این سازمان در تلاش برای اجرای صلح و حفظ حقوق انسانی بود که اهداف مشترک اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌آیند.»

فدریکا موگرینی، اتحادیه اروپا را یکی از مدافعان سرسخت چند جانبه گرایی به عنوان بهترین راه برای حل و فصل بحران ها دانست که با سازمان ملل در همه حوزه‌های جهانی همکاری کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که از مه 2018 ، تاریخی که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته ای 1+5 با ایران خارج شد، اروپا هیچ اقدام موثری و عملیاتی در مراقبت از دیپلماسی در زمینه برجام و اجرای تعهدات خود ذیل این توافق انجام نداده است.

کلیدواژه