عقرب 07, 1398 15:42 Asia/Kabul
  • ادعای آمریکا درباره جسد سرکرده گروه تروریستی داعش

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد: جسد سرکرده گروه تروریستی داعش پس از تأیید هویت از طریق آزمایش دی.ان.ای به دریا انداخته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مارک میلی»  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری با ادعای اینکه از عملیات نیروهای آمریکایی برای کشتن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، روند تأیید هویت و همچنین بقایای جسد البغدادی تصاویر و فیلم‌های بسیاری تهیه شده است، افزود: واشنگتن فعلا قصد ندارد، آنها را از حالت طبقه‌ بندی شده خارج کند و در حال حاضر برای انتشار آن آمادگی ندارد.

مقام‌های وقت آمریکا در سال 2011 نیز با ادعای کشتن «اسامه بن لادن» سرکرده گروه تروریستی القاعده، گفتند که جسد وی را به دریا انداخته‌ اند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز یکشنبه مدعی شد که سرکرده داعش در عملیات ارتش آمریکا در شمال غرب شهر ادلب سوریه کشته شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز ساعتی بعد کشته شدن البغدادی را در عملیات نیروهای آمریکایی تایید کرد.

سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که نمی‌ تواند اعتبار اظهارات آمریکا را درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش تایید کند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ ای، موفقیت آمیز بودن  عملیات ارتش آمریکا را در کشتن البغدادی زیر سوال برد.

گروه تروریستی داعش به سرکردگی البغدادی در سال های اخیر با حمایت مالی و نظامی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی، بخش‌ های وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرد و جنایات بی‌ شماری در این دو کشور و بسیاری دیگر از کشورهای جهان انجام داد.

 

 

کلیدواژه