انتشار متن قطعنامه استیضاح ترامپ
(last modified Wed, 30 Oct 2019 07:22:51 GMT )
عقرب 08, 1398 11:52 Asia/Kabul
  • انتشار متن قطعنامه استیضاح ترامپ

دموکرات‌های مجلس نمایندگان روز سه شنبه متن قطعنامه تحقیقات استیضاح "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور را منتشر کردند.

به گزارش ایرنا، انتظار می رود این قطعنامه روز پنجشنبه به رای گذاشته شود.

انتشار متن این قطعنامه پس از آن روی داد که فشار بر دموکرات ها برای علنی کردن تحقیقات استیضاح ترامپ از جمله برگزاری جلسات استماع با شاهدان اصلی مرتبط با پرونده "اوکراین گیت" افزایش یافت.

"آدام شیف" رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه از برنامه دموکرات ها برای تحقیقات علنی از شاهدان خبر داد و گفت: قطعنامه منتشر شده برای موثر ساختن این پروتکل است.

این قطعنامه، کمیته های اطلاعات، خدمات مالی، امور خارجی، قضایی و نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا را به عنوان مسئول ادامه تحقیقات موجود برای استیضاح ترامپ معرفی کرده است.

ترامپ این روز‌ها درگیر رسوایی جدیدی موسوم به "اوکراین گیت" است.

به تازگی افشاگری ناشناس اعلام کرد، ترامپ  اواخر ماه ژوئیه در تماس تلفنی با "ولودیمیر زلنسکی" همتای اوکراینی خود از وی خواسته بود اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهد که می‌تواند به وجهه "جو بایدن" نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا و رقیب اصلی او صدمه وارد کند.

گفته می‌شود ترامپ ارائه کمک 250 میلیون دلاری نظامی آمریکا به اوکراین را به تحقیق درباره فساد ادعایی بایدن و پسرش منوط کرده است. 

پس از این رسوایی، روند تحقیقات استیضاح ترامپ با دستور "نانسی پلوسی" رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد. تاکنون دستکم 225 عضو مجلس نمایندگان از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌ اند.

"پلوسی" سه شنبه 24 سپتامبر/2میزان با تاکید بر اینکه در آمریکا هیچکسی بالاتر از قانون نیست آغاز رسمی تحقیقات درخصوص استیضاح "ترامپ" را اعلام کرد.

دموکرات ها معتقند اقداماتی که تا به امروز رئیس جمهور این کشور انجام داده به طور جدی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

کلیدواژه