دستاورد پژوهشی دانشگاه تهران؛ نقش نمک در درمان‌های الکتریکی پارکینسون
https://parstoday.ir/fa/iran-i40176-دستاورد_پژوهشی_دانشگاه_تهران_نقش_نمک_در_درمان_های_الکتریکی_پارکینسون
پارس تودی-  پژوهشی جدید در دانشگاه تهران نشان داد که غلظت نمک در بافت‌های بدن می‌تواند در میزان موفقیت درمان‌های الکتریکی برای بیماران مبتلا به پارکینسون تعیین‌کننده باشد.
(last modified 2026-06-22T09:57:40+00:00 )
تیر ۰۱, ۱۴۰۵ ۱۲:۴۳ Asia/Tehran
  • نقش نمک در درمان‌های الکتریکی پارکینسون؛ پژوهش موفق دانشگاه تهران
    نقش نمک در درمان‌های الکتریکی پارکینسون؛ پژوهش موفق دانشگاه تهران

پارس تودی-  پژوهشی جدید در دانشگاه تهران نشان داد که غلظت نمک در بافت‌های بدن می‌تواند در میزان موفقیت درمان‌های الکتریکی برای بیماران مبتلا به پارکینسون تعیین‌کننده باشد.

به گزارش پارس تودی به نقل از ایرنا، این مطالعه در آزمایشگاه بیوترمودینامیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران انجام شده و مکانیسم اثرگذاری نمک سدیم کلراید بر گسست تجمعات پروتئینی «آلفا سینوکلئین» را به عنوان عاملی کلیدی در بهبود روند درمان بیماری پارکینسون معرفی می‌کند.

در سال‌های اخیر، روش «تحریک الکتریکی نواحی عمیق مغز» به دلیل توانایی در افزایش فعالیت نواحی آسیب‌دیده و پیشبرد فرایندهای مربوط به تجمع پروتئین‌های آسیب‌زا، مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا، پژوهشی تحت راهنمایی دکتر علی‌اکبر صبوری و دکتر پریسا ابراهیمی در آزمایشگاه بیوترمودینامیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، نقش سدیم کلراید را در اثربخشی این درمان بررسی کرده است.
ms