افزایش سطح تعاملات اقتصادی میان تهران و ارمنستان
-
دیدار یکول پاشینیان»، نخستوزیر ارمنستان با حمید پورمحمدی، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران
پارس تودی- رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در سفر به جمهوری ارمنستان با «نیکول پاشینیان»، نخستوزیر این کشور دیدار کرد.
به گزارش پارستودی به نقل از شبکه العالم، «نیکول پاشینیان»، نخستوزیر ارمنستان و حمید پورمحمدی، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در این دیدار، درباره پیشرفت پروژههای زیرساختی مرزی، از جمله احداث پل دوم، رفع انسداد مسیرهای حملونقل، توسعه و تکمیل عملیات نوسازی پایانههای مرزی نوردوز و مغری و همچنین حل مسائل گمرکی مانند یکپارچهسازی سامانه تبادل الکترونیک و تکمیل فهرست فعالان اقتصادی گفتوگو کردند و بر اجرایی شدن تفاهمها تأکید شد.
پورمحمدی، علاوه بر این، با «محر گریگوریان»، معاون نخستوزیر ارمنستان و رئیس ارمنی کمیسیون مشترک دو کشور دیدار کرد. از جمله محورهای مطرحشده در این جلسه، تسهیل عبور و مرور کامیونهای ایرانی و توسعه امکان ترانزیت و حملونقل، بهویژه صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان و مسیر جنوب–شمال بود.
در همین راستا، در دیدارهای معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران با مقامهای ارمنستان، طرف ارمنی ضمن اعلام رضایت از عملکرد شرکتهای ایرانی و تأکید بر توانمندی آنها، آمادگی خود را برای واگذاری برخی بخشهای مهم از پروژههای زیرساختی این کشور در حوزه حملونقل و راه به شرکتهای ایرانی اعلام کرد.
MS