سردشت، قربانی بمبهای شیمیایی و استانداردهای دوگانه غرب
تیر ۰۷, ۱۴۰۵ ۰۹:۰۸ Asia/Tehran
-
کاظم غریبآبادی، معاون حقوقی و بینالمللی وزیر امور خارجه ایران
پارس تودی- معاون حقوقی و بینالمللی وزیر امور خارجه ایران به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت، تاکید کرد: مسئولیت عاملان جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.
به گزارش پارس تودی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کاظم غریبآبادی، معاون حقوقی و بینالمللی وزیر امور خارجه ایران در پیامی در فضای مجازی نوشت:
" سردشت، فقط قربانی بمبهای شیمیایی نبود؛ بلکه قربانی استانداردهای دوگانه و سکوت کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، انگلستان و هلند بود که رژیم صدام را به این سلاحهای غیرانسانی مسلح کردند و سپس، چشم بر رنج هزاران قربانی بستند. مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم."سردشت، قربانی بمب های شیمیایی و استانداردهای دوگانه غرب
نیروی هوایی رژیم بعث عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ هجری شمسی با بمبهای شیمیایی، چهار نقطهٔ پرازدحام شهر سردشت، در شمال غرب ایران را بمباران کرد. در این حمله، ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر، شهید شدند؛ ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند که هنوز هم از پیامدهای آن رنج می برند.
MS
کلیدواژه