بیانیه وزارت خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا 
https://parstoday.ir/fa/iran-i40374-بیانیه_وزارت_خارجه_ایران_درباره_نقض_مجدد_تفاهم_توسط_آمریکا
پارس تودی- وزارت خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ بیانیه ای صادر کرد. 
(last modified 2026-06-28T06:41:35+00:00 )
تیر ۰۷, ۱۴۰۵ ۰۹:۱۱ Asia/Tehran
  • وزارت خارجه ایران
    وزارت خارجه ایران

پارس تودی- وزارت خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ بیانیه ای صادر کرد. 

به گزارش پارس تودی به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت خارجه ایران  درباره نقض مجدد تفاهم توسط آمریکا در بامداد یکشنبه بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند. این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

 

جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.
ms