جوزا 25, 1400 10:11 Asia/Kabul
  • نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار با محقق: کشتار هزاره‌ها غیرقابل قبول است
    نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار با محقق: کشتار هزاره‌ها غیرقابل قبول است

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان  در دیدار با رئیس  حزب وحدت اسلامی مردم این کشور ، کشتار غیرنظامیان و هزاره‌ها را غیرقابل قبول خواند..

به گزارش رادیو دری به نقل از شفقنا  " جان آرنو " روز  گذشته در دیدار با محمد محقق  درباره روند صلح، اجماع منطقه‌ای، وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان تبادل نظر کرد .

 نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با اشاره به تشدید حملات و افزایش سطح خشونت‌ها، ادامه این وضعیت را برای سازمان ملل متحد غیر قابل قبول خوانده است.

جان آرنو در امور منطقه و افغانستان، با ابراز تاسف از حملات اخیر بر غیرنظامیان به‌خصوص هزاره‌ها، گفته که کشتار افراد ملکی و هزاره‌ها برای سازمان ملل متحد غیر قابل قبول است.

مشاور ارشد اشرف غنی در امور امنیتی و سیاسی، با ابراز تاسف از افزایش خشونت‌ و کشتار غیرنظامیان گفت  طالبان اراده به صلح ندارد و می‌خواهد که از طریق جنگ و زور افغانستان راتصرف کند .

محقق با اشاره به حملات اخیر در غرب کابل گفت  هزاره‌ها در مدارس، مساجد، و ورزشگاه‌ها به گونه‌ بی رحمانه و بدون هیچ توجیه، قتل‌عام می‌شوند. او این قتل‌عام را از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و نسل کشی خوانده است.

مشاور ارشد رئیس جمهوری افغانستان از سازمان ملل خواست که بر عاملان کشتار هزاره‌ها فشار بیاورد.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، بر ضرورت تامین آتش‌بس فوری و سراسری و اهمیت گسترش اجماع منطقه‌ای در حمایت از روند صلح افغانستان تاکید کرده است.

اخیرا حملات زنجیره‌ای در غرب کابل که عمدتا هزاره‌ها را هدف قرار می‌دهد به شدت افزایش یافته است.

هشدار کریم خلیلی درباره نسل‌کشی هزاره ها در افغانستان

 

کلیدواژه