برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت از هفته وحدت در مسجد جامع جغاره در هرات
(last modified Wed, 13 Nov 2019 14:53:52 GMT )
عقرب 22, 1398 19:23 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت از هفته وحدت در مسجد جامع جغاره در هرات

از میلاد مسعود پیامبر معظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و اخوت اسلامی در شهر هرات گرامیداشت بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این مراسم همزمان با گرامیداشت از پنجمین سال‌روز شهادت شیخ عزیزالله نجفی از علمای سرشناس ولایت هرات در قریه جغاره برگزار شد.

در این مراسم شمار زیادی از اعضای شورای علمای هرات اعم از تشیع و تسنن، اعضای شورای اخوت اسلامی، استادان دانشگاه، دانشجویان، شهروندان هرات و بزرگان قومی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل احمدی، مدرس علوم دینی در هرات با تاکید بر وحدت اسلامی، گفت: دشمنان اسلام همیشه در کمین هستند و به قصد آسیب رساندن به مسلمانان از هر حربه‌ ای بخصوص ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی استفاده میکنند.

احمدی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده اسلام تلاش‌های شبانه روزی دارند تا نگذارند اتحاد، انسجام و برادری در بین امت اسلامی بوجود بیاید تصریح کرد: به همین خاطر میطلبد تا همه اقشار مختلف جامعه بدون درنظرداشت موضوعات ریز همدیگر را دوست بدارند و به منظور مبارزه قاطع با دسیسه‌های دشمنان برگرد خورشید اسلام عزیز جمع شوند.

حجت‌الاسلام احمدی اظهارداشت: دشمنان اسلام از اتحاد مسلمانان در هراس اند و نابودی خود را در برادری، مهربانی و همدیگرپذیری مسلمانان میدانند.

حجت‌الاسلام احمدی نگاهی به آیات الهی و احادیث نبودی داشت و گفت: دین اسلام  دین وحدت و راه حل اصلی نجات مومنان از گرفتاریهای جاری در جهان است و باید مسلمانان از این هدیه‌ی با ارزش الهی کمال استفاده را ببرند.

این روحانی که در جمع مشتاقان نبوت در هرات سخنرانی میکرد، خاطرنشان نمود: هفته وحدت، درس همبستگی را برای پیروان دین مقدس اسلام می‌دهد و نباید دستورات اسلام به همین هفته خلاصه شود.

 

کلیدواژه