جدی 02, 1398 14:24 Asia/Kabul
  • حزب جمعیت اسلامی افغانستان نتایج انتخابات را کودتا علیه دموکراسی خواند

حزب جمعیت اسلامی افغانستان به ریاست «صلاح الدین ربانی» نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری غیر قابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حزب جمعیت اسلامی افغانستان به ریاست «صلاح الدین ربانی» نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری غیر قابل قبول خواند.

این حزب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، آنچه به عنوان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ شمسی از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شد، برای جمعیت اسلامی افغانستان قابل قبول نبوده و ما آن را کودتا علیه دموکراسی نوپای افغانستان می‌دانیم.

در اعلامیه این حزب آمده که کمیسیون انتخابات خلاف احکام قانونی و‌ بدون درنظر گرفتن اعتراضات مستند تیم‌های انتخاباتی، بیش از ۳۰۰ هزار آرای غیر معتبر را از آرای پاک جدا نکرده و علاوه بر آن، بیش از ۹۰۰ محل رأی دهی را که یا آرای آن کاملا بی‌اعتبار بوده و یا بخشی از آرای آن بی‌اعتبار است، برای بالا نشان رأی یک تیم انتخاباتی مشخص، در جمع نتایج ابتدایی حساب کرده است.

حزب جمعیت اسلامی تاکید کرد، بی‌توجهی کمیسیون انتخابات به قوانین، دستورالعمل‌ها و لوایح و اعتراضات نامزدها نه تنها به اعتبار این کمیسیون نزد مردم صدمه رسانده و بی‌طرفی آن را زیر سوال برده است، بلکه باور و اعتماد مردم را به روندهای ملی چون انتخابات و نهاد‌ مسئول صدمه زده است.

این حزب هشدار داده است که از همه امکانات مشروع در راستای جلوگیری از شکل‌گیری یک حکومت برخواسته از تقلب استفاده خواهد کرد.

کلیدواژه