عملیات نظامی در بزرگراه هرات-غور به منظور تامین امنیت در این مسیر
(last modified 1398-10-03T09:44:53+00:00 )
جدی 03, 1398 14:14 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در ولایت غور در غرب افغانستان از راه‌اندازی قریب‌القوع عملیات بزرگ نظامی به منظور پاکسازی بزرگراه هرات-غور خبر داده و تاکید کرده‌اند این عملیات امنیت را در این مسیر تامین خواهد کرد.

 عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور در گفت‌وگو با رادیودری از تصمیم شورای نظامی این ولایت مبنی بر راه اندازی این عملیات خبر داده و گفت: منسوبان امنیتی قصد دارند شاهراه غور به سمت ولایت هرات را همانند بزرگراه غور - کابل، از وجود طالبان پاکسازی کند.

سخنگوی والی غور با بیان اینکه شماری از مخالفان مسلح دولت در مسیر این بزرگراه مشکلاتی را برای رانندگان و مسافران بوجود آورده اند، تصریح کرد: هم اکنون مقام‌های ارشد ملکی و نظامی این ولایت در حال برنامه‌ریزی روی چگونگی عملیات پاکسازی شاهراه غور – هرات هستند.

وی نگاهی به بهبود اوضاع امنیتی در مسیر بزرگراه غور-کابل داشت و گفت: ولسوالی‌های مختلفی هم اکنون شاهد حضور و فعالیت افراد مسلح مخالف دولت هستند و باید برای پایان فعالیت‌های ضد دولتی این افراد اقدامات اساسی صورت گیرد.

این مقام محلی در غور خاطرنشان کرد: دستور اجرای این عملیات از سوی مقام‌های ارشد نظامی در کابل صادر شده و تدابیر لازم به منظوراجرایی شدن آن در این ولایت روی دست است.

سخنگوی والی غور به شکایت‌هایی که از سوی مردم به اداره محلی رسیده نگاهی داشت و گفت: همین اعتراضات باعث شده که مسئولان محلی تدبیر راه اندازی این عملیات را روی دست بگیرد.

وی اجرایی شدن این عملیات را در بهبود اوضاع امنیتی موثر دانست و اظهار داشت: امنیت در مسیر راه تامین خواهد شد و افرادیکه امنیت را مختل کرده اند یا در نبرد با نیروهای دولتی کشته خواهند شد و یا مجبور هستند این ولایت را ترک کنند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی :

کلیدواژه