عملیات ساخت تاپی در نیمه اول سال 2020 در هرات آغاز می‌شود
(last modified 1398-11-02T08:32:29+00:00 )
دلو 02, 1398 13:02 Asia/Kabul
  • عملیات ساخت تاپی در نیمه اول سال 2020 در هرات آغاز می‌شود

وزارت دارایی افغانستان اعلام کرد که قرار است کار عملی پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند موسوم به تاپی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی از ولایت هرات آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دارایی افغانستان اعلام کرد که قرار است کار عملی پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند موسوم به تاپی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی از ولایت هرات آغاز شود.

«شمع‌روز خان مسجدی» سخنگوی وزارت دارایی ضمن اعلام این خبر گفت: پیش‌نویس طرح استملاک زمین برای پروژه تاپی نیز آماده شده‌ است.

وی افزود: کار عملی این پروژه از ولایت هرات در ربع نیمه اول سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. این پروژه برای مردم افغانستان مهم بوده و دولت نیز آمادگی لازم برای اجرایی این پروژه را انجام داده است.

مسجدی همچنین تاکید کرد: «همایون قیومی» وزیر دارایی افغانستان در دیدار با «محمد مراد امانوف» رئیس اجرائیه پروژه انتقال خط انتقال گاز تاپی گفت: پیش‌نویس قانون استملاک زمین برای انتقال این پروژه آماده شده و به وزارت دادگستری افغانستان ارسال شده است.

وی افزود: این پیش‌نویس برای تصویب به زودی به پارلمان این کشور فرستاده می‌شود.

به‌گفته وی، در این دیدار تأکید شده که حکومت افغانستان از پیش برنامه‌ها و راهکارهای خود را برای بهره‌گیری از گاز تاپی آماده کرده‌ است.

مساحت لوله انتقال گاز طبیعی ترکمنستان از راه افغانستان به پاکستان و هند به ۱۸۱۴ کیلومتر می‌رسد که ۸۱۶ کیلومتر آن از هرات، فراه، نیمروز، هلمند و قندهار گذر می‌کند.

کلیدواژه