دیدبان حقوق بشر از رویکرد دوگانه ناروی در قبال حقوق زنان افغانستان انتقاد کرد
(last modified 1403-07-29T08:09:14+00:00 )
میزان 29, 1403 12:39 Asia/Kabul
  • دیدبان حقوق بشر از رویکرد دوگانه ناروی در قبال حقوق زنان افغانستان انتقاد کرد
    دیدبان حقوق بشر از رویکرد دوگانه ناروی در قبال حقوق زنان افغانستان انتقاد کرد

دیده بان حقوق بشر، دولت ناروی را به رفتار دوگانه در قبال حقوق زنان افغانستان متهم کرد و از این کشور خواست که به شکایت علیه طالبان در دادگاه بین‌المللی بپیوندد.

به گزارش رادیو دری، این نهاد حقوق بشری اعلام کرده است که دولت ناروی با وجود نقض حقوق زنان در افغانستان، از جمله ممنوعیت آموزش، اشتغال، رفت‌وآمد بدون محرم و استفاده از اماکن عمومی موضع محتاطانه ای در برابر طالبان در پیش گرفته است.

دیده بان حقوق بشر اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخگو کردن طالبان نسبت به سیاست‌های زن‌ستیزانه، به نظر می‌رسد ناروی به کشورهایی پیوسته  است که به دنبال برقراری روابط عادی با طالبان هستند.

این نهاد بین المللی همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد و تصریح کرده که این شورا تاکنون نتوانسته است سازوکار جامعی را  برای پاسخگویی در افغانستان ایجاد کند تا همه جنایات سنگین، به‌ویژه جنایات علیه زنان و دختران را مستند و از قربانیان آن حمایت کند.

این در حالی است که اخیراً آلمان، استرالیا، هلند و کانادا اعلام کرده اند که از طالبان به دلیل نقض کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض، در دادگاه بین‌المللی شکایت می‌کنند.

 حدود 20 کشور دیگر نیز این اقدام حمایت کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر: نقض حقوق زنان در افغانستان همچنان ادامه دارد

کلیدواژه