ادامه مخالفت و انزجار شهروندان افغانستان از حضور نظامیان آمریکا در این کشور
(last modified Sat, 25 Jan 2020 11:13:34 GMT )
دلو 05, 1398 15:43 Asia/Kabul
  • ادامه مخالفت و انزجار شهروندان افغانستان از حضور نظامیان آمریکا در این کشور
    ادامه مخالفت و انزجار شهروندان افغانستان از حضور نظامیان آمریکا در این کشور

در ادامه مخالفت شهروندان افغان به حضور نیروهای تروریست آمریکایی در افغانستان، کارشناس مسایل سیاسی افغان تاکید کردند، مردم منطقه از ادامه جنایات نظامیان آمریکا، منزجر و خواهان خروج اشغالگران هستند.

به گزارش خبرگزاری "آوا"، سید "جعفر عادلی حسینی" پژوهشگر و نویسنده افغانستان روز شنبه گفت: آمریکا با ادامه حضور نظامی 19 ساله خود در افغانستان، نه تنها به ناامنی در این کشور دامن زده است، بلکه باعث گسترش تروریسم نیز شده است. 

حسینی با اشاره به اینکه به نفع آمریکا است بدون قید و شرط از افغانستان خارج شود، امضای پیمان امنیتی واشنگتن با کابل را به زیان مردم افغانستان دانست و افزود، واشنگتن نشان داده بدنبال اهداف جنگ طلبانه درمنطقه است و این پیمان امنیتی، کاغذ پاره ای بیش نیست.

 همچنین، سید "برهان الطافی" استاد دانشگاه افغانستان هم به تظاهرات میلیونی ضد آمریکائی مردم عراق در اعتراض به جنایات آمریکا اشاره کرد و گفت: دامنه این اعتراضات سایر کشورهای منطقه را نیز فرا خواهد گرفت. 

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز جمعه در بیانیه‌ای به نقل از "اشرف غنی"رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد، مردم افغانستان خواهان خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند.

مردم و مقامات افغانستان بارها خواستار خروج نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا از کشورشان شده اند.

کلیدواژه