عمران‌خان در دیدار با خلیل‌زاد: بازگشت مهاجران افغان در توافق صلح گنجانده شود
(last modified 1398-11-29T08:52:34+00:00 )
دلو 29, 1398 13:22 Asia/Kabul
  • عمران‌خان در دیدار با خلیل‌زاد: بازگشت مهاجران افغان در توافق صلح گنجانده شود
    عمران‌خان در دیدار با خلیل‌زاد: بازگشت مهاجران افغان در توافق صلح گنجانده شود

عمران خان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ضمن استقبال از پیشرفت در مذاکرات صلح گفت: بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان باید بخش جدایی ناپذیر مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان باشد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز گذشته(دوشنبه) در دیدار با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد که توافق آمریکا و طالبان هر چه زودتر امضا و راه را برای مذاکرات بین الافغانی و در نهایت ثبات و امنیت در افغانستان فراهم کند. 

خلیلزاد در بخشی از این دیدار درباره آخرین تحولات و پیشرفت‌های صورت گرفته در پروسه صلح افغانستانی گزارشی را به عمران‌خان ارائه کرد. 

در ادامه این دیدار عمران‌خان به تعهد پاکستان بر صلح، ثبات در افغانستان تاکید کرد و گفت: پاکستان از پیشرفت‌های اخیر در مذاکرات آمریکا و طالبان استقبال می‌کند. 

عمران‌خان خطاب به خلیل‌زاد گفت: اسلام‌آباد به اعتقاد به اینکه ثبات در افغانستان به نفع پاکستان است پروسه صلح در این کشور را تسهیل کرده است. 

به نوشته دفتر نخست وزیری پاکستان، وی در خاتمه عنوان کرد که بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان باید بخش جدایی‌ناپذیر مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان باشد. 

آمریکا و طالبان توافق کردند که در صورتی طالبان طرح موسوم به کاهش خشونت در افغانستان را با موفقیت و طی یک بازه زمانی 7 روزه انجام دهد بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند.

کلیدواژه