صالح: طالبان اجازه دسترسی مردم به اطلاعات بهداشتی درباره ویروس کرونا را فراهم کند
(last modified 1398-12-24T05:01:19+00:00 )
حوت 24, 1398 09:31 Asia/Kabul
  • صالح: طالبان اجازه دسترسی مردم به اطلاعات بهداشتی درباره ویروس کرونا را فراهم کند

معاون اول ریاست جمهوری، از طالبان خواسته است که به مردم در منطقه زیر کنترلش اجازه دهند تا به خدمات و اطلاعات بهداشتی در مورد ویروس کرونا دسترسی داشته باشند.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،«امرالله صالح» معاون اول ریاست جمهوری، از طالبان خواسته است که به مردم در منطقه زیر کنترلش اجازه دهند تا به خدمات و اطلاعات بهداشتی در مورد ویروس کرونا دسترسی داشته باشند.

صالح در صفحه توئیتر خود نوشت: کسانی از آی‌اس‌آی [سازمان استخباراتی] پاکستان باید به شورای کویته طالبان تفهیم کند که (COVID-۱۹) یا ویروس کرونا با حملات انتحاری، بمب‌گذاری‌ها و مین‌های کنار جاده‌ای از بین نمی‌رود.

وی افزود: آن‌ها باید به مردم در شهرستان‌های زیر کنترل‌‌شان اجازه دهند که به اطلاعات و خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند. رویکرد قرون وسطایی طبابت کارکرد ندارد. اکنون سال ۲۰۲۰ است.

این در حالی است که پس از شناسایی شدن هفت نفر مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، نگرانی از شیوع این ویروس افزایش یافته است.

در حال حاضر پنج نفر در هرات و دو نفر در سمنگان به این بیماری واگیر مبتلا هستند.

هم‌چنان ۱۶۰ نفر دیگر نیز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که نتیجه آزمایش‌های بهداشتی آن‌، ابتلای این افراد به ویروس کرونا را منفی ثابت کرده است.

کلیدواژه