بازداشت دو مسئول بلندپایه‌ شاخه‌ خراسان داعش
(last modified 1399-01-24T07:42:32+00:00 )
حمل 24, 1399 12:12 Asia/Kabul
  • بازداشت دو مسئول بلندپایه‌ شاخه‌ خراسان داعش
    بازداشت دو مسئول بلندپایه‌ شاخه‌ خراسان داعش

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد دو مسئول بلندپایه گروه داعش نیز همراه با رهبر شاخه خراسان این گروه بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، ریاست امنیت ملی افغانستان امروز یک شنبه(۲۴حمل) با نشر یک خبرنامه گفته است که “محمد تنویر”، تبعه‌ بنگلادش و “علی محمد” تبعه‌ پاکستان، دو تن از اعضای کلیدی گروه خراسان داعش از جمله افرادی‌ هستند که همراه با اسلم فاروقی، رهبر این شاخه‌ توسط قطعات خاص امنیت ملی بازداشت شدند.

در این خبرنامه آمده است که محمد تنویر مشهور به “عمران، احمد و نصیر” باشنده اصلی شهر داکای کشور بنگلادش، مسئول بخش تکنولوژی و مخابرات داعش شاخه‌ خراسان بوده که پس از این‌که جذب این گروه شد، با یکی از فرماندهان داعش به نام “عیسی پنجابی”، تبعه کشور پاکستان در تماس شده و دوره‌های آموزش نظامی را نزد او آموزش دیده است.

بر اساس معلومات امنیت ملی، محمد تنویر با استفاده از تکنولوژی، زمینه مکالمات محرم فرماند‌هان و مسئولین شاخه‌ خراسان داعش را فراهم می‌کرده و در عین حال هسته‌ خاص جلب و جذب جنگجویان خارجی را با استفاده از تکنولوژی ایجاد و مدیریت می‌نموده است.

در خبرنامه امنیت ملی آمده که “علی محمد”، دیگر عضو کلیدی بازداشت شده داعش، مسوولیت اکمالات، انتقالات و لوژستیک شاخه‌ خراسان این گروه را بر عهده داشته و همچنان در بخش انتقال کمک‌های خارجی به آن گروه نقش مهمی را بازی می‌کرده است.

به گفته ریاست امنیت ملی، علی محمد باشنده اصلی شهر اسلام آباد بوده و در منطقه‌ ۱۱۰، جایی که تعدادی از افسران نظامی پاکستان زند‌گی می‌کنند، اقامت داشته است.

این ریاست تاکید کرده که تحقیقات از این دو شخص به شمول اسلم فاروقی و سایر همکارانش جریان دارد.

این در حالی است که رهبر شاخه خراسان داعش به تاریخ ۱۶ حمل سال جاری با ۱۹ همکارش توسط امنیت ملی در یک عملیات پیچیده بازداشت شد. پس از بازداشت آن ها، اسلام آباد خواهان استرداد رهبر داعش به پاکستان شد که حکوم افغانستان آن را رد کرد.

کلیدواژه