حمل 24, 1399 16:52 Asia/Kabul
  • حمله طالبان به نیروهای امنیتی هرات با شکست مواجه شد

دفتر مطبوعاتی ارتش در حوزه غرب افغانستان گفت: گروه طالبان هنگامی که نیروهای ارتش در ولسوالی پشتون زرغون هرات مشغول بررسی و بازگشایی مسیر راه ها بودند حمله کردند که از سوی نیروهای ارتش سرکوب شدند.

 

«محمد عارف رضایی» سخنگوی ارتش در حوزه غرب افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: نیروهای ارتش در ولسوالی پشتون زرغون هرات در روستای طاقچه مشغول بررسی و بازگشایی مسیر راه‌های مواصلاتی بودند که از سوی گروه طالبان مورد حمله قرار گرفتند اما پس از چند ساعت درگیری و وارد شدن تلفات به طالبان این گروه از منطقه متواری شدند.

وی افزود: در این رویداد عبدالحکیم مسوول اطلاعاتی طالبان در ولسوالی پشتون زرغون هرات به همراه 2 تن از همراهانش کشته  و 2 تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

رضایی ادامه داد: در این رویداد به نیروهای ارتش آسیبی نرسیده است.

به گزارش فارس، تحرکات و حملات گروه طالبان از چندی پیش تاکنون در ولایت هرات کاهش یافته است و هر از گاهی این گروه‌ها بر مواضع نیروهای امنیتی حمله کرده که از سوی نیروهای امنیتی سرکوب می‌شود.

مسوولان امنیتی در حوزه غرب افغانستان می‌گویند که آنها آماده‌اند تا با هرگونه حملات گروه‌های مخل نظم و امنیت مبارزه کرده و آنها را به عقب بزنند.

 

کلیدواژه