تشکیل بانک غذا در هرات؛ به 50 هزار خانواده در دوران قرنطینه کمک‌رسانی می‌شود
(last modified 1399-01-27T05:42:54+00:00 )
حمل 27, 1399 10:12 Asia/Kabul
  • تشکیل بانک غذا در هرات؛ به 50 هزار خانواده در دوران قرنطینه کمک‌رسانی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی هرات با بیان اینکه بانک غذایی از سوی بخش خصوصی احداث شده، گفت: در دوران قرنطینه به 50 خانواده از سوی این بانک کمک رسانی خواهد شد.

«محمدیونس قاضی‌زاده» رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: طرح بانک غذایی برای اولین بار از سوی اتاق بازرگانی هرات اتخاذ شده و از یک ماه قبل تاکنون نزدیک به 2 میلیون دلار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، بسته‌های غذایی و بهداشتی جمع آوری شده و به خانواده نیازمند توزیع شده است. 

وی افزود: امروز نیز با افتتاح این بانک غذایی برای 10 هزار خانواده کمک غذایی جمع آوری شده است و پس از بررسی تیم‌های این بانک این کمک‌ها به خانواده های نیازمند می‌رسد.

قاضی‌زاده ادامه داد: اتاق بازرگانی هرات در یک فراخوان در کنار کمک‌های غذایی توانسته تا 500 هزار دلار کمک نقدی دیگر را نیز جمع آوری کند که از این کمک‌ها مواد غذایی و بهداشتی خریداری شده و در بانک غذایی نگهداری می‌شود و روند کمک‌رسانی در روزهای قرنطینه در هرات به 50 هزار خانواده نیازمند خواهد رسید.

وی بیان داشت: تمام کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند تنها از سوی بخش خصوصی در هرات جمع‌آوری شده و توزیع می‌شود و تنها حکومت در بخش بررسی خانواده‌ها و توزیع کمک ها سهم خواهد داشت.

Image Caption

همچنین «عبدالوحید قتالی» والی هرات در این مورد گفت: بخش خصوصی در هرات با ایجاد بانک غذایی و کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند یک بازوی مهم حکومت به شمار می‌رود و امروز با وجود انتشار ویروس کرونا و ایجاد قوانین سخت برای شهروندان که در خانه بمانند چالش بزرگ خانواده های نیازمند را رفع کرده است.

وی بیان داشت: حکومت افغانستان نیز تلاش دارد تا با گفتگو و با سازمانهای جهانی نیز بسته‌های کمکی را برای کمک رسانی به شهروندان نیازمند تهیه کند و در اولین فرصت نیز این بسته‌های کمکی در تمامی ولایات افغانستان بخصوص در هرات خواهد رسید‌.

ولی هرات گفت: کمک‌های حکومتی در هرات تنها برای تجهیزات پزشکی و رساندن مراکز بستری در هرات به 8 هزار بوده و این کمکها نیز اگرچه اندک است اما راه بیرون رفت از این بحران تنها در خانه ماندن شهروندان است و باید در این روز سخت همه باهم بسیج شوند و قوانین را برای در امان ماندن از بیماری رعایت کنند.

والی هرات تاکید کرد: تا 45 روز دیگر نیز مسوولان بهداشت هرات اعلام کرده اند که وضعیت اگر درست مدیریت نشود امار مبتلایان سیر صعودی را خواهند گرفت و مدیریت ان نیز درگیر قابل کنترل نخواهد بود.

کلیدواژه