برگزاری برنامه‌ مهار و مبارزه با کرونا تا 3 روز آینده در هرات
(last modified 1399-02-02T04:50:08+00:00 )
ثور 02, 1399 09:20 Asia/Kabul
  • برگزاری برنامه‌ مهار و مبارزه با کرونا تا 3 روز آینده در هرات
    برگزاری برنامه‌ مهار و مبارزه با کرونا تا 3 روز آینده در هرات

والی هرات گفت: برای مبارزه با کرونا و مهار این بحران در هرات با حضور متخصصین هراتی برنامه ۴ ،۲۰ و ۲۶ هفته‌ای پس از دوره بحران طرح ریزی شده و به زودی تا ۳ روز دیگر نیز این برنامه‌ها اجرائی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید عبدالوحید قتالی» والی هرات در مراسم توزیع کمک‌های بانک غذایی هرات به نیازمندان گفت: برای مبارزه با کرونا و مهار این بحران در هرات با حضور متخصصین هراتی برنامه ۴ ،۲۰ و ۲۶ هفته‌ای پس از دوره بحران طرح ریزی شده و به زودی تا ۳ روز دیگر نیز این برنامه‌ها اجرائی خواهد شد که با اجرائی شدن این طرح در هرات تمامی مکلفیت‌های اداره محلی و ادارات مربوطه نیز انجام می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته در هرات ۴ هزار کارمند خدماتی مشغول بررسی در هرات بودند و از سوی دیگر نیز برای تهیه نیازمندی‌های شهروندان مرکز شهر به‌صورت نیمه تعطیل بود اما پس از اجرایی شدن این طرح تمام رفت و آمدها ممنوع است و تنها حکومت نیز خدمات رسانی خواهد کرد.

قتالی ادامه داد: پس از اخذ صلاحیت محلی از ارگ تیم‌های ایجاد شده در هرات مطابق با فرهنگ و سنت‌های محلی مردم نیز عمل خواهند کرد و اینگونه نیز بهتر از قبل قوانین از سوی شهروندان رعایت خواهد شد.

وی همچنین گفت: فرمانداران در هرات با صحبت با اشرف غنی و طرح کمک رسانی در شهرستان‌ها ازاین پس به گونه گسترده‌تر نیز خدمات دولتی را در شهرستان‌ها خواهند رساند.

قتالی تاکید کرد: در حال حاضر در کنار کمک‌های بخش خصوصی حکومت در حال جمع آوری کمک‌های داخلی و خارجی است و به زودی نیز کمک‌های غذایی و بهداشتی فراوان از اشرف غنی به هرات اختصاص داده خواهد شد.

از سوی دیگر نیز محمد یونس قاضی زاده رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات گفت که در کنار جمع اوری کمک های غذایی و بهداشتی از سوی بخش خصوصی اما تاکنون از سوی حکومت هیچ کمکی به این ولایت نرسیده و تنها در بانک غذایی هرات کمک های خصوصی جمع اوری شده است.

وی افزود: تاکنون پس از اجرای قانون ممنوعیت رفت و آمد در هرات ۶ هزار بسته غذایی و بهداشتی به نیازمندان در هرات توزیع شده و روند کمک رسانی به خانواده های نیازمند در هرات همچنان مطابق با برنامه های انها ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی هرات تیم‌های مختلفی را برای بررسی خانواده ها در نواحی هرات ایجاد کرده است که  این کمک‌ها تنها به خانواده‌های نیازمند نیز توزیع می‌شود.

غلام حضرت مشفق شهردار هرات گفت: در کنار بانک غذایی هرات نیز انها در نواحی مختلف هرات بانک غذایی را ایجاد کرده و از سوی نمایندگان خود نیز از افراد خیر کمک‌های غذایی را جمع اوری کرده و در این نواحی نگهداری کرده اند که پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند نیز این کمک‌ها توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای همکاری با اداره بهداشت نیز در هر ناحیه شهری دو مرکز درمانی در نظر گرفته شده که در روزهای سخت برای بستری کردن بیماران در اختیار آنها گذاشته خواهد شد.

با ادامه کمک‌های بانک غذایی در هرات امروز یک نهاد خیریه ۶ هزار بسته غذایی و بهداشتی را به خانواده های نیازمند نیز اهدا کرد و به زودی از طریق بانک غذایی به خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

به گزارش فارس، در کنار بانک غذایی هرات اما مسوولان محلی هرات نوید از رسیدن کمک‌های غذایی دولتی به هرات می‌دهند و تاکید دارند که با اجرای طرح جدید چند هفته‌ای در هرات بحران کرونا نیز به خوبی کنترل خواهد شد.

از آغاز شیوع کرونا در هرات نیز تمامی بخش‌ها خصوصی، خیرین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات برای خانواده‌های نیازمند کمک‌های غذایی و بهداشتی را انجام داده است.

کلیدواژه