غنی: در هر ولسوالی یک مرکز نگهداری از بیماران «کووید۱۹» ساخته می‌شود
(last modified 1399-02-02T07:51:28+00:00 )
ثور 02, 1399 12:21 Asia/Kabul
  • غنی: در هر ولسوالی یک مرکز نگهداری از بیماران «کووید۱۹» ساخته می‌شود
    غنی: در هر ولسوالی یک مرکز نگهداری از بیماران «کووید۱۹» ساخته می‌شود

«اشرف غنی»، در نشستی با فرمانداران افغانستان گفت که برای هر ولسوالی یک مرکز نگهداری و نقاهت بیماران کووید۱۹ با ظرفیت ۲۰ تا ۵۰ تختخواب ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،این نشست عصر روز دوشنبه، اول ثور، با حضور فرمانداران افغانستان از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

اشرف غنی در این نشست به وزارت بهداشت افغانستان دستور داد تا با استفاده از امکانات محلی و تجهیزات موجود، «اقدامات واقع‌بینانه» ایجاد مراکز نگهداری در ولسوالی ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی هم‌چنین گفت که دولت ارزیابی عمومی خود را انجام داده و با تشخیص پنج مرحله در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقدام می‌کند.

به گفته او، حکومت تجدید نظر و تقویت برنامه‌های وزارت بهداشت افغانستان را در دست دارد و در هر ولایت معاونت ویژه در راستای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد می‌شود.

غنی افزود که برنامه مصونیت اجتماعی اقشار آسیب‌پذیر در دستور کار حکومت قرار دارد و به افرادی که از نگاه اقتصادی در اثر ویروس کرونا متضرر شده‌اند، کمک می‌کند.

طبق اعلام ارگ، فرمانداران در نشستی که با محمداشرف غنی داشته، خواستار، ایجاد مراکز نگهداری، استقرار تیم‌های درمانی، کمک‌رسانی به متضرران ویروس کرونا، خریداری آمبولانس‌ها، افزایش تجهیزات پزشکی، در اختیار قرار دادن وسایل محافظتی و کیت‌های تشخیص شده‌اند.

پیش از این، فیروزالدین فیروز، وزیر بهداشت افغانستان نیز گفته بود که ۱۰۰ هزار تختخواب برای نگهداری از بیماران کووید۱۹ در این کشور ساخته می‌شود.

در حال حاضر شمار کسانی که به کووید۱۹ در افغانستان مبتلا شده‌اند، از مرز یک هزار نفر گذشته است.

کلیدواژه