غنی: توزیع نان به زودی از طریق نانوایی‌ها به نیازمندان آغاز می‌شود
(last modified 1399-02-03T06:06:55+00:00 )
ثور 03, 1399 10:36 Asia/Kabul
  • غنی: توزیع نان به زودی از طریق نانوایی‌ها به نیازمندان آغاز می‌شود

اشرف غنی در یک پیام تصویری اعلام کرد که دولت افغانستان برای کاهش فقر ناشی از گسترش ویروس کرونا اقدامات مشخصی را انجام داده و تدابیر اساسی بیش‌تری در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غنی در پیام تصویری روز سه‌شنبه، دوم ثور، گفت: حکومت به زودی قرار است از طریق نانوایی‌های شهر، مساجد در ولسوالی ها، شوراهای توسعه در روستاها و نهادهای دیگر، توزیع نان، مواد خوراکی و دیگر نیازمندی ابتدایی و اساسی «قشر آسیب‌پذیر» را فراهم ‌کند.

به گفته غنی، برنامه‌های را که حکومت برای کاهش فقر روی دست دارد، عمدتاً روی خدمت‌رسانی به فقیرترین‌های جامعه متمرکز است.

وی هم‌چنان گفت که کار چند پروژه بزرگ  به زودی آغاز خواهد شد که در آن شماری از شهروندان کشور استخدام و با حفظ فاصله‌گیری اجتماعی مشغول کار می‌شوند.

غنی ویروس کرونا را یک «آفت آنی و غافل‌گیرکننده» توصیف کرد و گفت که دولتش برای مهار آن از پیش آمادگی نداشته است و این آفت اکثر کشورهای جهان را سراسیمه کرده، اما دولت افغانستان از روزهای آغازین شیوع این ویروس، آن را جدی گرفته است.

به گفته او، شمار قربانیان بیماری «کووید۱۹» در افغانستان نسبت به سایر کشورها اندک است. در افغانستان ۳۶ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. براساس تازه‌ترین آمار، شمار مبتلایان این ویروس در کشور به یک‌هزار و ۹۲ نفر رسیده است.

غنی تأکید کرد: مردم اکثر کشورهای جهان روزگاران سختی را پشت سر می‌گذارند، اما مردم نباید ناامید شوند و دولت افغانستان تلاش می‌کند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و نگذارد تا مرحله «فلاکت» ناشی از شیوع ویروس کرونا اتفاق بیافتد.

رییس جمهور برنامه دولتش «واقعی و بینادین» توصیف کرد و از مردم خواست که با دولت در امر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همکار باشند.

وی در خاتمه همچنان از کارمندان بهداشتی بابت مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم سپاس‌گزاری کرد و از مردم خواست که به پاس خدمات آن‌ها، توصیه‌های درمانی را جدی بگیرند.

 

کلیدواژه