واکنش طالبان به درخواست «اشرف غنی» برای اعلام آتش‌بس
(last modified Fri, 24 Apr 2020 14:31:52 GMT )
ثور 05, 1399 19:01 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به درخواست «اشرف غنی» برای اعلام آتش‌بس

سخنگوی دفتر سیایی طالبان در پاسخ به درخواست رییس جمهوری افغانستان برای برقراری آتش‌بس در این کشور گفت ، عملی شدن توافقنامه قطر ، منجر به برقراری آتش‌بس و صلح در افغانستان می‌شود.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، «سهیل شاهین» امروز جمعه  مدعی شد ، طالبان  در امضای توافقنامه با آمریکا در قطر سازوکار جامعی را پذیرفت، شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی نیز آن را تایید کرد و اگر آن توافق عملی شود، ما را به آتش‌بس و صلح در افغانستان می‌رساند.

سخنگوی سیاسی طالبان در قطر پیش از این دولت افغانستان را به ایجا مانع در روند صلح متهم کرده ، افزود: باوجود در خطر افتادن هزاران زندانی بر اثر ویروس کرونا ، درخواست آتش‌بس معقول نیست.

«محمد اشرف غنی» دیروز پنج شنبه در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از گروه طالبان خواسته بود تا با درخواست دولت برای اعلام آتش‌بس موافقت کند.

دولت افغانستان تاکنون چهارصد هشتاد و هفت (487 ) زندانی گروه طالبان را از زندان آزاد کرده است .

قرار است، پنج هزار زندانی گروه طالبان در قبال آزادی زندانیان دولتی افغانستان از زندان های طرفین آزاد شوند .

دولت افغانستان امیدوار است با آزادی زندانیان طالبان ، مسیر آغاز مذاکرات صلح با این گروه به منظور آتش بس و پایان جنگ و درگیری در این کشور هموار شود.

گروه طالبان اخیرا حملات به مناطق مختلف افغانستان را تشدید کرده و تاکنون دهها نفر از نیروهای ارتش و امنیتی افغانستان کشته شدند .

کلیدواژه