کشف و ضبط یک‌هزار و ۱۷۰ تُن مواد مخدر طی سال گذشته در افغانستان
(last modified 1399-02-07T13:27:14+00:00 )
ثور 07, 1399 17:57 Asia/Kabul
  • کشف و ضبط یک‌هزار و ۱۷۰ تُن مواد مخدر طی سال گذشته در افغانستان

وزارت کشور افغانستان از ضبط یک‌هزار و ۱۷۰ تُن مواد مخدر در جریان سال گذشته و بازداشت ۲۰۴ نفر در رابطه با آن خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسوولان در وزارت امور داخله با انتشار گزارشی در مورد چگونگی مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۸۸ گفته‌اند که میزان ضبط مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سایر سال‌ها نُه درصد افزایش داشته است.

محمدهاشم اورتاق، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان گفت که عملیات نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر علیه قاچاقچیان و کارخانه‌های مواد مخدر نیز در سال گذاشته افزایش داشته است.

براساس آمار وزارت کشور، سال گذشته ۲۰۴ تن در رابطه با قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند که از این میان، ۲۳ تن آنان قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر، ۶۸ تن موظفین خدمات عمومی، ۹۶ خانم، نُه کودک و هشت شهروند خارجی است.

این وزارت همچنین تصریح کرده که نیروهای پلیس توانسته ۹۶ لابراتوار مواد مخدر در کشور را نیز تخریب کند.

این وزارت همچنین نام ۱۰ قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را همگانی کرده و از مردم خواسته است که در شناسایی و بازداشت قاچاقچیان کمک کنند.

گفتنی است که در جریان ماه دلو سال گذشته، پلیس توانسته بود ۷۵ نفر را به جرم قاچاق مواد مخدر در کابل بازداشت کند. علاوه بر این، وزارت کشور از بازداشت شش تن از منسوبان پلیس در رابطه با قاچاق و فروش مواد مخدر خبر داده بود.

این وزارت در حالی از پیشرفت در مبارزه با مواد مخدر سخن می‌گوید که پیش از این، میان‌احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر پلیس کابل نیز به جرم قاچاق و فروش مواد مخدر بازداشت  و سپس به ۱۷ سال زندان محکوم شد.

کلیدواژه