آزادی 230 زندانی در هرات به مناسبت 8 ثور
(last modified 1399-02-10T10:38:31+00:00 )
ثور 10, 1399 15:08 Asia/Kabul
  • آزادی 230 زندانی در هرات به مناسبت 8 ثور
    آزادی 230 زندانی در هرات به مناسبت 8 ثور

رئیس زندان هرات گفت: با در نظر داشت بحران کرونا در افغانستان و فرارسیدن سالگرد پیروزی مجاهدین در مقابل حکومت کمونیستی وقت به دستور اشرف غنی شماری از زندانیان از زندان هرات آزاد شده اند.

«میوند صمدی» رئیس زندان هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: براساس فرمان اشرف غنی و به مناسبت فرارسیدن 8 ثور پیروزی مجاهدین در مقابل حکومت کمونیستی وقت 230 تن از زندانیان زندان هرات که مدت حبس آنها کم بوده و در جرائم سبک دست داشته اند از این زندان آزاد خواهند شد.

وی افزود: براساس این فرمان 230 تن از زندانیان  که از این میان 7 تن آنها زن هستند امروز پس از بررسی پرونده‌ آنها، آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.

صمدی ادامه داد: افراد آزاد شده از زندان هرات دارای جرائم سبک بوده و در سرقت‌ها، سوانح ترافیکی و خرید و فروش مواد مخدر دست داشته‌اند که پس از تصمیم دادستانی افغانستان در این فرمان شامل شده‌اند.

رئیس زندان هرات خاطر نشان کرد: با گسترش ویروس کرونا در هرات و فرمان‌های غنی مبنی بر آزاد سازی زندانیان در سراسر زندانهای افغانستان برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد زندانی  به کرونا در حال حاضر شماری زیادی از زندان مرکزی هرات آزاد شده اند و در حال حاضر فاصله میان زندانیان مطابق با قانون بهداشت بوده و قرار است روند آزاد سازی زندانیان ادامه داشته باشد.

به گزارش فارس، در حال حاضر در زندان هرات از 2500 زندانی با آزادی 230 زندانی دیگر نیز 2270 تن دیگر که دارای جرائم سبک و سنگین هستند حضور دارند و پیش از این نیز در اولین فرمان غنی مبنی بر رهایی زندانیان برای جلوگیری از مبتلا شدن آنها به کرونا 500 تن رها شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

 

 

کلیدواژه