موسوی: حادثه مرزی برای اتباع افغانستانی در داخل خاک خودشان رخ داده است
(last modified 1399-02-14T13:08:20+00:00 )
ثور 14, 1399 17:38 Asia/Kabul
  • موسوی: حادثه مرزی برای اتباع افغانستانی در داخل خاک خودشان رخ داده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: وقوع حادثه برای تعدادی از شهروندان افغانستان در خاک این کشور رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک ایران را رد کرده است.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شماری از جانباختگان افغان که قصد عبور غیر قانونی از رودخانه مرزی به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند، افزود: این حادثه در خاک افغانستان رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک  ایران را رد کرده است.

موسوی افزود: به جهت اهمیت موضوع و برای کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع این حادثه در خاک افغانستان، موضوع توسط مقامات دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در پی انتشار کلیپی از سوی برخی شبکه‌های معاند در خصوص به رودخانه انداختن اتباع افغان توسط مرزبانان ایرانی، این موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، چنین موضوعی  صحت ندارد.در همین حال، «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان اعلام کرد: باید درباره ادعای بازداشت و شکنجه مهاجران غیرقانونی افغان در مرز ایران و افغانستان از سوی مرزبانان ایرانی از گمانه‌زنی‌ها پرهیز شود.

کلیدواژه