ثور 16, 1399 17:13 Asia/Kabul
  • سیل در سمنگان بیش از ۱۳۰۰ منزل مسکونی و مغازه را تخریب کرد

منابع محلی در ولایت سمنگان می‌گویند که سیلاب‌های ناشی از بارش باران شدید و تگرگ در ولسوالی های خرم و سارباغ، حضرت سلطان، دره صوف پایین و مرکز این ولایت سه نفر را زخمی و بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ منزل مسکونی و دکان را تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدصدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت ۷:۰۰ شب گذشته (دوشنبه، ۱۵ ثور) در نتیجه بارش باران و تگرگ در ولسوالی خرم و سارباغ این ولایت سیلاب جاری شده و در مسیرش به‌سوی شهر ایبک، یک‌هزار و ۲۲۷ منزل مسکونی را تخریب کرده است.

عزیزی گفت که خانه‌های تخریب‌شده در ولسوالی های خرم و سارباغ و حضرت سلطان و شهر ایبک تخریب شده است.

به گفته او، آمار ارایه شده از تخریب منازل ابتدایی بوده و امکان افزایش آن وجود دارد. او تأکید کرد که حدود ۷۰ درصد از منازل به‌صورت کلی و باقی منازل نیز به‌صورت جزیی تخریب شده است.

سخنگوی والی سمنگان افزود که صدها رأس دام نیز در نتیجه جاری شدن سیلاب در ولسوالی های یادشده از بین رفته و چندین حجر آسیاب، کانال‌های جوی، جاده، سربند آب‌گردان و صدها جریب زمین کشاورزی و باغ‌ها نیز تخریب شده است.

از طرفی دیگر نیز، عزیزی گفت که در اثر جاری شدن سیلاب در ولسوالی دره صوف پایین سمنگان نیز ۷۰ باب منزل مسکونی و هشت باب مغازه تخریب شده است.

وی افزود که تیم‌های امداد در هماهنگی با مؤسسات همکار به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده و آمار نهایی خسارات بعدا اعلام می‌شود.

کلیدواژه