بازداشت رهبر شاخه‌ی «جنوب آسیا و شرق دور» گروه داعش در افغانستان
(last modified 1399-02-22T11:47:43+00:00 )
ثور 22, 1399 16:17 Asia/Kabul

ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت امور داخله افغانستان با نشر یک خبرنامه مشترک اعلام کردند که ضیاالحق، مشهور به شیخ ابوعمر خراسانی، رهبر جنوب آسیا و شرق دور گروه داعش، بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در اعلامیه مشترک این دو نهاد امنیتی که روز دوشنبه، بیست‌ودوم ثور، نشر شد، گفته شده است که این عضو بلندپایه‌ی گروه داعش در نتیجه یک عملیات ویژه نیروهای امنیتی ملی و قطعات خاص پولیس بازداشت شده‌ است.

طبق اعلام ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت امور داخله، در نتیجه‌ی این عملیات «صهیب» مسوول روابط عامه و «ابوعلی» مسوول استخبارات داعش شاخه‌ی جنوب آسیا نیز بازداشت شده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت امور داخله در مورد مکان و زمان اجرای عملیات چیزی نگفته‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که این عملیات براساس اعترافات چهار مسوول ارشد داعش که در بند امنیت ملی به سر می‌برند و تلاش‌های شبانه‌روزی فنی و استخباراتی نیروهای امنیتی اجرا شده است.

در این اعلامیه از نقش نیروهای قطعات خاص پولیس به ویژه قطعه «۲۲۲» در عملیات بازداشت نیروهای مسوولان ارشد گروه داعش، ستایش شده است.

ریاست عمومی امینت ملی گفته است که عملیات گسترده و هدف‍مند برای بازداشت و از بین بردن رهبران ارشد گرو‌ه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی را شدت بخشیده است.

ریاست عمومی امنیت ملی در نوزدهم ماه حمل امسال اعلام کرده بود که اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان گروه داعش را با ۱۹ نفر از همکارانش بازداشت کرده است. او که شهروند پاکستان است، در حال حاضر در بند امنیت ملی به سر می‌برد.

خبر دیگر این که «قاری اکرام الحق آریایی»، امام جماعت مسجد قلعه بهادر خان در ناحیه ششم شهر کابل، دیشب هنگام اقامه نماز تراویح از سوی افراد ناشناس ترور شد.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این عملیات ترور را بر عهده نگرفته است.

گزارش همکارمان قریشی از کابل:

کلیدواژه