جوزا 02, 1399 10:57 Asia/Kabul
  • هشدار وزارت بهداشت افغانستان درباره پرشدن ظرفیت ICU بیمارستان‌های کابل

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد، در چهار روز گذشته شمار بیماران «کووید۱۹» در این کشور به‌صورت ویژه‌ای در کابل افزایش یافته و اتاق‌های «آی‌سی‌یو» در بیمارستان‌های مربوط به این بیماری پر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وحید مجروح، معاون عرضه خدمات درمانی وزارت بهداشت افغانستان گفت: درصورتی که شهروندان مقررات رفت‌وآمد را رعایت نکرده و به توصیه‌های این وزارت عمل نکنند، فاجعه‌ای که وزارت بهداشت از آن نگران است، رخ خواهد داد.

مجروح از شهروندان خواست که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، از دید و بازدید در روزهای عید خودداری کرده و این روزها را با ماندن در خانه، در کنار خانواده تجلیل کنند.

او با اشاره به شکستن قرنطینه در شهر کابل گفت که شهروندان با ادامه این وضعیت خود، دولت و سیستم درمانی افغانستان را به مصیبت دچار می‌کنند. مجروح یک‌بار دیگر از مردم خواست که فاصله‌های اجتماعی را رعایت، از شرکت در تجمعات خودداری و دست‌های‌شان را با آب و صابون بشویند.

همزمان با این، معاون وزیر بهداشت افغانستان گفت که بیست‌وچهار ساعت گذشته، یک‌هزار و هفت نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده است که از این میان، نتایج ۵۳۱ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

مجروح گفت که با ثبت این موارد تازه، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به هشت‌هزار و ۶۷۶ نفر رسیده است.

او همچنان گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته هشت فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۹۳۸ نفر رسیده است. همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته شش فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند و شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا به ۱۹۳ نفر رسیده است.

کلیدواژه