جوزا 21, 1399 09:24 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان از سازمان ملل برای حمایت از کشورهای میزبان پناهجویان افغان

وزیر امور خارجه پاکستان، حمایت سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی را از کشورهای میزبان پناهجویان افغان، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روزسه شنبه اعلام کرد: سازمان ملل باید ضمن حمایت از کشورهای میزبان پناهجویان افغان، تعیین بودجه و برنامه های حمایتی ویژه از آنها را در دستور کار قرار دهد.
قریشی با بیان اینکه شیوع گسترده کرونا اقتصاد کشورهای درحال توسعه را به مراتب بیشتر از سایر کشورهای دنیا تحت تاثیر قرار داده، افزود: اسلام‌آباد به رغم مشکلات معیشتی زیاد همچنان به حمایت از پناهجویان افغان ادامه داده و نیازهای اساسی این افراد از جمله مواد غذایی و نیازهای پزشکی آنها را تامین می‌کند.
وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) تعداد پناهجویان افغان در پاکستان را 1میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرده است این درحالی است که بیش از2 میلیون و 800 هزار افغان در این کشور زندگی می کنند.
همزمان با شیوع گسترده کرونا در پاکستان، مقامات دولتی این کشور 17 فروردین/حمل امسال نیز در نامه ای به آژانس پناهجویان سازمان ملل نسبت به ایجاد بحران انسانی در اردوگاه‌های پناهجویان افغان هشدار داده و خواستار کمک سازمان ملل به کشورهای میزبان شدند.

کلیدواژه