سرطان 01, 1399 11:10 Asia/Kabul
  • راه اندازی کنسولگری افغانستان در کرمان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: پیگیری‌ها برای راه اندازی کنسولگری افغانستان در کرمان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما علی شفیعی در مراسم روز جهانی پناهندگان در کرمان با اعلام این خبر گفت:توجه ویژه به امور اتباع  در دستور کار قرار گرفته است تا مشکلات روادید مهاجران افغانستانی در این استان حل شود.وی با اشاره به حضور 350 هزار تبعه افغانستانی در استان کرمان اظهار داشت : به دستور رهبر معظم انقلاب، تحصیل دانش آموزان اتباع در ایران رایگان است.

همچنین نصرت عثمان هم از فعالیت های صورت گرفته از سوی دولت ایران برای میزبانی از پناهندگان قدردانی کردو گفت: از مسئولان استانی نیز تشکر می کنیم که فعالیت های خوبی در زمینه اتباع انجام می دهند.

رییس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی نروژی در کرمان گفت: علاوه بر سختی هایی که میزبانی از پناهندگان در مدت طولانی ایجاد می کند، اخیرا شیوع کرونا نیز سختی هایی به وجود آورد که ایران این بیماری را مدیریت کرد .

عثمان افزود :ساخت، تجهیز و بازسازی مدارس، ساخت واحدهای مسکونی جدید در مهمانشهرها، کمک های نقدی، برگزاری دوره های آموزشی و کمک های معیشتی، حمایت های آموزشی دانش آموزان پناهنده و ... از فعالیت های سازمان امور پناهندگان نروژی است.

وی تصریح کرد: سال قبل در استان کرمان حدود 18 هزار و 400 نفر از پناهندگان در استان کرمان از فعالیت های سازمان بهره برده اند.در این مراسم از خانواده شهدای فاطمیون و نخبگان افغانستانی مقیم استان کرمان تقدیر شد.

کلیدواژه