فعالیت ۳۰۰ باب فابریکه تولیدات صنعتی در ولایت ننگرهار واشتغال ۱۱هزار کارگر
(last modified 1399-04-15T04:07:32+00:00 )
سرطان 15, 1399 08:37 Asia/Kabul

مسئولان در ولایت ننگرهار درشرق افغانستان میگویند ۳۰۰ فابریکه تولیدات صنعتي د ر این ولایت فعالیت می کند که بیش از ده هزار نفر در ان مصروف کار هستند و تولیدات این فابریکه به خارج از کشورنیز صادر می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار میگوید ۳۰۰ فابریکه تولیدی در این ولایت فعالیت مینماید که به نسبت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ووضع شرایط قرنطینیه این فابریکه ها برای مدت نزدیک به سه ماه مسدود شده بود اما اکنون که با در نظر گرفتن معیار های وزارت صحت به این فابریکه ها اجازه فعالیت مجدد داده شده یازده هزار نفر در ان مشغول کار شده اند.

 سخنگوی والی ننگرهار میگوید ماشین های گندم پاک کن ، عطرگلاب، دیکهای بخار،عسل و ضروف پلاستیکی از تولیدات مهم این فابریکات میباشد که چند قلم از تولیدات ان علاوه از داخل کشور به خارج از کشور نیز صادر میگردد.

چنانچه چندی قبل دوازده عراده ماشینهای گندم پاک کن به کشور همسایه تاجکستان صادر گردید.اما تعدادی از مالکین این فابریکات  حکومت را به کم کاري درتامین تسهیلات این فابریکات متهم می کنند.

عده ای از اگاهان امور اقتصادي میگویند  در صورتیکه حکومت به مشکلات صنعتکاران رسیدگي نماید ودر بازاریابي برای تولیدات انان  در داخل و خارج از کشور همکاري کند نقش انان در تقویت اقتصاد افغانستان برازنده خواهد بود.

جزئیات بیشتر در گزارش آصف از ننگرهار:

 

کلیدواژه