میزان 25, 1395 09:30 Asia/Kabul
  • وزارت امور داخله افغانستان
    وزارت امور داخله افغانستان

وظیفه پنج مقام ارشد وزارت امور داخله افغانستان به اتهام فساد اداری و اختلاس به حالت تعلیق در آمد.

یک منبع در وزارت امور داخله افغانستان که خواهان مخفی ماندن هویتش شد به خبرنگار رادیو دری گفت که این پنج تن قرار است برای تحقیق به دادستانی معرفی شوند.
این منبع می گوید که مرتضی رحیمی، معین تامینات، و بخشی رییس عمومی خریداری این وزارت در میان این پنج تن هستند.
منبع گفت که سه تن دیگر اعضای کمیسیون تدارکات وزارت داخله هستند اما به گفته وی هنوز مقدار پول اختلاس شده و چگونگی فساد این افراد مشخص نشده است.
مرتضی رحیمی، معین تامینات از افراد نزدیک به محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی است و بخشی هم از سوی محمد اشرف غنی در برنامه ملکی سازی وزارت داخله تعیین شده بود.
دستگاه عدلی و قضایی و وزارت های داخله و دفاع از ادارات بدنام دولت افغانستان خوانده می شود که گفته شده رقم فساد اداری در آنها بالا است.
اختلاس، رشوه ستانی، خرید و فروش رتبه های جنرالی، سربازان خیالی، سپردن سمت های بالا به افراد غیر مسلکی و ملکی از موارد فساد اداری در وزارت داخله خوانده شده است.
چند روز قبل نیز یک جنرال وزارت داخله به اتهام فساد اداری از سوی اداره مبارزه با جرائم سنگین بازداشت شده و رئیس جمهور افغانستان از آن بعنوان دستاورد دولت در مبارزه با فساد اداری در کنفرانس بروکسل یاد کرد.
امااین جنرال ادعا کرده که در زمان تحقیق با او برخورد انسانی صورت نگرفته و در جریان بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
در کنفرانس بروکسل رییس جمهور افغانستان تعهد کرد که علیه فساد به شکل جدی مبارزه خواهد کرد.
کشورهای کمک کننده افغانستان در این کنفرانس کمک هایشان را به مبارزه حکومت وحدت ملی با فساد اداری مشروط کردند.

 

 

کلیدواژه