ثور 16, 1403 16:45 Asia/Kabul
  • سایت رسمی طالبان: بازداشت دانشجویان معترض آمریکایی سرکوب دموکراسی است
    سایت رسمی طالبان: بازداشت دانشجویان معترض آمریکایی سرکوب دموکراسی است

پایگاه اینترنتی «الاماره» متعلق به طالبان، بازداشت گسترده دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه را سرکوب دموکراسی در آمریکا خواند.

به گزارش رادیو دری؛ الاماره با انتشار یادداشتی با حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی در غزه تصریح کرده است: در پی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با کمک‌های مالی و تسلیحاتی بدون وقفه آمریکا به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما پلیس تا به حال صدها نفر‌شان را دستگیر و با آن‌ها برخوردهای خشن کرده است و زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

نویسنده این یادداشت در ادامه رفتار آمریکا را بیانگر بی‌حیثیت‌بودن دموکراسی و آزادی بیان در این کشور دانسته و پرسیده است: آمریکا که به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این شعارها را در جامعه خودش عملی کرده است؟

در ادامه این مطلب آمده است: سرکوب استادان و دانشجویانی که پایان جنایات در غزه را خواستار شده اند، در آمریکا که خود را مهد دموکراسی جلوه می‌دهد، بی‌نهایت شرم‌آور است.

در این یادداشت تصریح شده است که آمریکا با این رویکرد، صدای دموکراسی و آزادی بیان را در گلو خفه کرده است و جهانیان باید دورویی آمریکا را در قبال آزادی بیان و دموکراسی درک کنند و بدانند که آنها به قانون خودشان نیز پایبند نیستند.

سناتور آمریکایی: دانشجویان معترض به جنگ غزه در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند

تداوم سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا

کلیدواژه