ثور 16, 1403 14:22 Asia/Kabul
  • سناتور آمریکایی: دانشجویان معترض به جنگ غزه در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
    سناتور آمریکایی: دانشجویان معترض به جنگ غزه در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند

نماینده مستقل ایالت ورمونت آمریکا با تمجید از دانشجویان مخالف جنگ در باریکه غزه گفت: آنها در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.

به گزارش رادیو دری، «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا شنبه شب در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است.

از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در باریکه غزه با عنوان "جنبش همبستگی با غزه" از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بیش از ۲ هزار نفر دستگیر شده‌اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در 15میزان 1402  و نیز اجرایی نشدن هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

در تهاجم اسرائیل به غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

یورش پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه لس‌آنجلس   

کلیدواژه