ثور 14, 1403 13:28 Asia/Kabul

تظاهرات و تجمع دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا همراه با سرکوب شدید پلیس این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، نیروهای پلیس آمریکا اوایل بامداد روز پنجشنبه به وقت محلی با ورود به محوطه دانشگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا ضمن برداشتن موانع ایجاد شده توسط معترضان به تداوم جنگ افروزی رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین، با دانشجویان درگیر شدند.

دانشجویان دانشگاه لس‌آنجلس به مدت یک هفته در این دانشگاه اعتراض کرده و پلیس با نیز با هشدار به ترک محل اعلام کرد: در صورت ورود اقدام به بازداشت دانشجویان خواهند کرد.

دانشجویان حامی فلسطین ضمن مقابله با نیروهای پلیس تاکید کردند تا زمانی که خواسته آنان مبنی براینکه دانشگاه اقدام به محروم ساختن اسرائیل نکند، این مکان را ترک نخواهند کرد.

 از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در باریکه غزه با عنوان "جنبش همبستگی با غزه" از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بیش از یک هزار و 500 دانشجو دستگیر شده اند. 

بازداشت‌های دانشجویان باعث شده است که بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از مردم غزه برپا کنند.

تارنمای آمریکایی "اکسیوس" در گزارشی نوشت: با افزایش حجم و شدت اعتراضات، مدیریت دانشگاه ها به شیوه های بی سابقه ای تظاهرات دانشجوها را سرکوب کرده اند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای مقامات آمریکا درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

کلیدواژه