جوزا 10, 1403 16:00 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به جوانان سراسر جهان دارند
    رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به جوانان سراسر جهان دارند

کارشناس مسائل سیاسی گفت رهبر معظم انقلاب از مدت ها قبل نگاهی ویژه به جوانان در ایران، اروپا و آسیا داشتند که نشان از توجه ایشان به قشر جوان دارد.  

داکتر هاشم عصمت اللهی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در صحبت با رادیو دری درباره نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان دانشگاه های آمریکا گفت یکی از نکات قابل توجه نامه اشاره به این نکته است که نخستین بار و علی‌رغم سلطه رسانه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی درهدایت افکار عمومی، دانشجویان آمریکایی در دفاع از مردم فلسطین و در نسل کشی رژیم صهیونیستی قیام کم نظیری کردند.

داکتر عصمت اللهی با اشاره به بخشی از نامه حضرت آیت الله خامنه ای که خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا فرمودند شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید، آن را تعبیر زیبای رهبری خواند و گفت : جبهه مقاومت جریانی است که در برابر ظلم، استکبار و نسل کشی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم قیام می کند.

وی افزود: تحلیل نامه رهبر انقلاب نشان می دهد که جبهه مقاومت ازغرب آسیا  فراتر رفته و تا اروپا و آمریکا علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی و حامیان آن شکل گرفته است.

استاد دانشگاه کابل در پاسخ به این پرسش که دلیل اعتراضات گسترده دانشجویان امریکایی علیه رژیم صهیونیستی علیرغم هجمه رسانه ای غرب در حمایت از این رژیم چیست؟ گفت: رسانه های صهیونیستی و آمریکایی اینگونه القا کرده بودند که هرچه آنها می گویند مخاطبان هم باید به آن عمل کنند اما این یک معجزه رسانه ای است که علیرغم این سلطه رسانه ای، جهان با آنها مخالفت می کند.

وی اضافه کرد: جامعه شناسی مخاطب را باید دوباره تعریف کنیم چرا که افکار مخاطب را نمی شود تنها از طریق وسایل ارتباط جمعی بزرگ و گسترده کنترل کرد. در کنار ابررسانه هایی که در اختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود داشت، رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی کوچک و جریان رسانه ای مظلومین فلسطین توانست نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را در مقیاس جهانی منتشر کند و هژمونی رسانه ای صهیونیستی و غربی را به بن بست بکشاند.

داکتر عصمت اللهی گفت: نمونه عینی این قدرت رسانه های کوچک را در قیام دانشجویان غربی خصوصا آمریکایی شاهد بودیم که به صورت گسترده و حتی به قیمت از دست دادن مدارک تحصیلی و اخراجشان از دانشگاه، دست به اعتراض زدند که این یک تحول بزرگی در عرصه جهانی است.

نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان امریکایی نور امید را در دل آنان زنده می کند

کلیدواژه