جوزا 10, 1403 12:58 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای افغان گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان امریکایی نور امید را بیش از پیش در دل آنان برای دفاع از حق زنده می کند.

محمد داود افشار در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان امریکایی اظهار کرد: در این برهه حساس تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رهبر جهت دهی جریان مقاومت علیه استکبار در سراسر دنیا تشخیص داده اند که منویات خود را بیان کنند و این نامه می تواند نور امید را بیش از پیش در دل دانشجویان امریکایی و دیگر کشورهای غربی زنده کند و آن ها را در راه حمایت از حق و دفاع از مظلوم استوارتر و مصمم تر کند.

وی با یاد آوری مامه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال قبل هم نامه مهمی خطاب به جوانان غربی نوشتند، تصریح کرد: ایشان در این نامه تاریخی به دانشجویان حامی ملت فلسطین در امریکا نوشته اند که تاریخ در حال ورق خوردن است و به آن ها یادآوری کردند که در طرف درست تاریخ ایستاده اند.

افشار بیان کرد که بعد از عملیات طوفان الاقصی و جنایت های کم سابقه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شاهد بیداری وجدان ها و حساسیت آن ها در نقاط مختلف دنیا بودیم  چنانکه دانشجویان حق طلب دانشگاه های امریکا و اروپا چند ماه است که با وجود برخوردهای شدید نیروهای پلیس و مواجه شدن با خطر زندانی شدن و اخراج از دانشگاه ها باز هم از ملت فلسطین دفاع می کنند.

به گفته این کارشناس سیاسی از دهه های گذشته استکبار جهانی در حوزه رسانه ای در جهان حاکم بوده و استبداد رسانه ای باعث می شد که صدای حق خواهان در دنیا به گوش آحاد ملت ها نرسد، می خواستند ملت ها آن چیزی را بشنوند که از طرف بنگاه های سخن پراکنی غربی دیکته می شد اما اکنون امپراتوری رسانه ای غرب در حال شکاف برداشتن است و دل ها و وجدان های بیدار در اقسانقاط دنیا به سمت حقیقت گام برمی دارند.

این فعال رسانه ای افغان عنوان کرد: به این ترتیب جریان حق با وجود امکانات کم توانسته دیدگاه خود را به نقاط مختلف جهان گسترش دهد و چون موضوع حق طلبی و مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است به محض اینکه پیام برسد، وجدان های بیدار از آن استقبال می کنند به همین خاطر هم در این جنگ نابرابر اطلاعات، صدای اخلاص و پای کار بودن عده ای مخلص در سراسر دنیا شنیده می شود و کارشان به نتیجه می رسد.

وی اضافه کرد: عده ای از مردم بیدار در دنیا مرعوب تبلیغات و سلطه رسانه ای غرب نشدند، به نوعی تبلیغات رو در رو را آغاز کردند و با کمترین امکانات و حتی با استفاده از صفحات شخصی خود در فضای مجازی اخبار ظلم ها و جنایت های صهیونیست ها و دولت های غربی در حق ملت های مظلوم را منتشر کردند و در گفت و گوها و کنفرانس ها، ندای حق طلبی سر دادند.

 

کلیدواژه