جوزا 10, 1403 09:13 Asia/Kabul
  • نامه رهبر انقلاب به جوانان دانشجو در آمریکا؛ شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
    نامه رهبر انقلاب به جوانان دانشجو در آمریکا؛ شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان دانشگاههای آمریکا، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.

در متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دانشجویان دانشگاههای آمریکا آمده است، شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان، که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می کند، مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه دانشجویان آمریکایی اکنون در طرف درست تاریخ، که در حال ورق خوردن است ایستاده‌اند، فرمودند: جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف این مبارزه را توقّفِ ظلمِ آشکاری خواندند که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام "صهیونیست‌ها"، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته و نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست نیز، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند، فلسطین یک سرزمین مستقل  با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی است و سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را به تدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.

ایشان، بزرگترین حامی رژیم غاصب اسرائیل، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت آمریکا دانستند که با پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند؛ امروز هم برخی اظهارات دولت آمریکا در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: "جبهه‌ی مقاومت" از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت "جمهوری اسلامی" در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان آمریکایی تاکید کردند: سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است و بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است؛ جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.

خیزش جهانی دانشجویان در حمایت از فلسطین

خیزش دانشجویان در حمایت از غزه؛ دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

کلیدواژه