سرطان 09, 1403 15:29 Asia/Kabul
  • نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جبهه مقاومت و مدافعان حرم فراکشوری و فرامذهبی است

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جبهه مقاومت و مدافعان حرم نگاهی فراکشوری، فراملیتی و فرامذهبی و دورنمایی برای ایجاد یک مدینه فاضله برای کل بشر است.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری در مورد برگزاری کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی (ع) و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و برگزار کنندگان این کنگره بر موضوع جهان نگری انقلاب اسلامی و نجات دهنده بودن مدافعان حرم اظهار کرد: دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک نظریه پرداز جهان اسلام و بشر به عنوان یک خط مشی برای ملت های آزاده جهان مطرح است.

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقدیر و تمجید از شهدای مدافع حرم و اعضای برگزار کننده کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت راهگشا و هدایتگرانه بوده است. ایشان فرمودند مدافعان حرم بسیاری از کشورها و ملت های اسلامی را نجات داد و امروز جبهه مقاومت به عنوان یک تفکر مقاومت و استکبار ستیز که در منطقه پهناوری شکل گرفته، آثار و برکاتی برای تمام بشریت خواهد داشت.

به گفته این کارشناس سیاسی-فرهنگی، مدافعین حرم اصطلاح جدیدی در ادبیات سیاسی-امنیتی دنیا است که در راستای مقابله با استکبار جهانی و دفاع از مظلومین و مستضعفین جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین شکل گرفته و امروز به عنوان یک جبهه بزرگ، پایدار و اثرگذار در کل دنیا در دفاع از اهداف انقلابی و دفاع از مستضعفان و ملت های محروم و مظلوم مطرح و به عنوان یک قدرت نامنظم جهانی قابل محاسبه است. در این مبارزه شهدایی تقدیم شد که در صدر همه آنان سردار شهید سلیمانی به عنوان بنیانگذار جبهه مقاومت بود و خون پاک این شهدا آثار ماندگاری در میان جوامع بشری، مستضعفان جهان و به ویژه امت اسلامی برجا گذاشته است.

مختاری عنوان کرد: گرامیداشت شهدای مدافع حرم که افتخار بزرگی برای بشریت آفریدند و به عنوان یک قدرت نامنظم مدافع حقوق بشر و حقوق مستضعفان، سمبل ایستادگی در برابر استکبار جهانی بوده و هستند و تبیین اهداف آن ها برای جامعه امروز و آیندگان امری کاملا ضروری است و کنگره ای هم که در آستان قدس رضوی در این خصوص برگزار شد جای قدردانی دارد و این برنامه در راستای همبستگی بیشتر امت اسلامی و ملت های مستضعف جهان و تضعیف استکبار جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس افغان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تشکیلات خشن، بی رحم و غیر انسانی داعش و گروه های همسو با آن مبنب بر اینکه آن ها با حمایت های تسلیحاتی و تبلیغاتی امریکا و غرب شکل گرفته و هدف شان ناامن کردن منطقه و ایران بود اما مدافعین حرم این خطر بزرگ را خنثی کردند، بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ایران ماهیت استکبار ستیزی بود و مستکبران جهان و در راس آن ها امریکا در صدد بودند که در برابر این تفکر اقدام کنند و آخرین تلاش آن ها ایجاد داعش بود که در کشورهای زیادی حضور یافت و جنایات زیادی کرد و هدف نهایی آن هم تفکر انقلاب اسلامی ایران بود.

مختاری کفت: در مقابل، نیروهای انقلابی تفکر استکبار ستیزی را با محوریت دفاع از حرم مطرح کردند و نام خاندان پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام و دفاع از حرم های آنان در این مبارزه بسیار حائز اهمیت و عامل جذب نیروهای انقلابی و مکتبی بود.

وی اضافه کرد: به این ترتیب این جبهه با موفقیت چشمگیری که برای دنیای غرب و استکبار غیر قابل باور بود، در برابر سیل داعش سد مستحکمی ایجاد کرد، پرونده آن توسط مدافعین حرم بسته شد و خطر این گروه از بین رفت.

 

کلیدواژه