ثور 21, 1403 15:35 Asia/Kabul

حمایت قشرهای دانشگاهی در سراسر جهان از مردم مظلوم فلسطین همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، حساب کاربری "بریتانیا بالعربی" در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از دانشجویان دانشگاه منچستر بریتانیا منتشر کرد که به ورود به یکی از ساختمان های دانشگاه، با «نانسی راثول» رئیس دانشگاه دیدار کردند و از او خواستند به مطالبات دانشجویان مبنی بر تحریم اسرائیل عمل کند.

نیروهای پلیس هلند هم با دانشجویان شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین در دانشگاه آمستردام درگیر شدند.

دانشجویان معترض دانشگاه آمستردام، قطع روابط این دانشگاه با رژیم اشغالگر قدس را خواستار شدند و تاکید کردند تا دستیابی به خواسته خود به فعالیت هایشان ادامه می دهند.

دانشجویان دانشگاه کمبریج بریتانیا هم به تحصن خود در حمایت از فلسطین و اعتراض به جنایت های رژیم اشغالگر قدس در باریکه غزه ادامه  دادند.

دانشگاه "مالاگا" در اسپانیا هم همچنان عرصه فعالیت جنبش جهانی دانشجویی حمایت از فلسطین و غزه است و تحصن ضد صهیونیستی در این دانشگاه همچنان ادامه دارد  و دانشجویان در مخالفت با جنگ اسرائیل ضد غزه ادامه می دهند.

دانشجویان دانشگاه مالاگای اسپانیا بر در و دیوار پرچم های فلسطین و پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم این سرزمین نصب کرده اند و توقف فوری جنگ ضد غزه را خواستار هستند.

دانشگاه "بوگور" در اندونزی هم  به صف دانشگاه‌های تحصن کننده در حمایت از فلسطین و غزه پیوست و در همبستگی با جنبش جهانی دانشجویی و محکومیت ادامه جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه صحنه تجمع اعتراضی دانشجویان شد.

دانشجویان دانشگاه بوگور تصاویری از کودکان شهید فلسطینی، پرچم این سرزمین و پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعار‌هایی در حمایت از فلسطین و ضرورت توقف جنگ نوشته شده بود.

تظاهرات دانشجویی در ۱۷ آوریل در دانشگاه کلمبیا در آمریکا در اعتراض به کشتار رژیم صهیونیستی در غزه آغاز شد. این تظاهرات نقطه عطفی برای جنبش‌های گسترده‌تر در اعتراض به نسل کشی اسرائیل در غزه بوده است.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌ جانبه آمریکا و  کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، با گذشت ۲۱۶ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان باریکه غزه، آمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۰۴ نفر افزایش یافت.
همچنین طی این مدت ۷۸ هزار و ۵۱۴ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

دستگیری ده‌ها نفر در اردوگاه حامیان فلسطین دانشگاه جورج واشنگتن

سناتور آمریکایی: دانشجویان معترض به جنگ غزه در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند

کلیدواژه