اتحادیه‌ اروپا: : به طالبان گفته‌ایم که تنها از افغانستان دمکراتیک حمایت می‌کنیم
(last modified 1399-06-24T13:46:40+00:00 )
سنبله 24, 1399 18:16 Asia/Kabul
  • اتحادیه‌ اروپا: : به طالبان گفته‌ایم که تنها از افغانستان دمکراتیک حمایت می‌کنیم
    اتحادیه‌ اروپا: : به طالبان گفته‌ایم که تنها از افغانستان دمکراتیک حمایت می‌کنیم

اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید به گروه طالبان خاطرنشان کرده است که هر نوع حمایت این اتحادیه در آینده از افغانستان، منوط به حفظ ارزش‌های جمهوریت در کشور می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید به گروه طالبان خاطرنشان کرده است که هر نوع حمایت این اتحادیه در آینده از افغانستان، منوط به حفظ ارزش‌های جمهوریت در کشور می‌باشد.

ارگ ریاست‌جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که این موضوع را جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا در یک گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهور افغانستان مطرح کرده است.

بورل افزوده است که اتحادیه‌ی اروپا به حمایت خود برای حفظ و تقویت ارزش‌های جمهوریت و هدف مطلوب که «همانا افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است»، ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که به خاطر اعلام همبستگی از جمهوریت و به هدف حمایت از افغانستان در نظر دارد تا به افغانستان سفر کنند.

غنی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از موضع اتحادیه‌ی اروپا در حمایت از روند صلح، ارزش‌های جمهوریت و آتش‌بس سرتاسری قدردانی کرده است.

این گفت‌وگو میان دو طرف درحالی صورت می‌گیرد که دو روز پیش (شنبه، ۲۲ سنبله) مذاکرات بین‌الافغانی صلح پس از ماه‌ها کش‌وقوس‌ها در شهر دوحه، پایتخت قطر افتتاح شد. در برنامه‌ی افتتاحیه‌ی این مذاکرات، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا و ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر سخنرانی کردند.

کلیدواژه